Mijn eerste reisverslag!

29 november 2012 - Dar es Salaam, Tanzania

Hallo allemaal!
Daar is hij dan mijn eerste reisverslag!

Ik ben heelhuids aangekomen:-). Helaas wel met een vertraging. Vanaf schiphol nen ik eerst naar Zurich gevlogen en daarna door daar Dar es Salaam. in het vliegtuig naar DAR kwam ik erachter dar we een tussenlanding maakten in Nairobi. In Nairobi kwamen ze erachter dat er een filter kapot was die gemaakt moest worden, dis een vertraging van ruim anderhalf uur. Maar om 23.00uur (Tanzaniaanse tijd, dus bij jullie 2 uur eerder) was ik door de douane en met al mijn bagage bij Godwin (medewerker van projects-abroad). Hij heeft mij naar het gastgezin gebracht.aar wat een verkeer!! Lijkt wel of hier helemaal geen verkeersregels zijn. En ze rijden net als in Engeland aan de andere kant van de weg.
Bij het gastgezin aangekomen kennis gemaakt met Kenneth(vader van het gezin) en Alexandria. Alexandria is ook een vrijwilliger in hetzelfde Amana hospital als mij. We delen samen een kamer. Eigenlijk hebben we niet heel veel kennisgemaakt, wat zij ging vandaag voor het eerst naar het ziekenhuis en dan moet de wekker op 5.45... Dus geprobeerd wat te slapen, maar dat valt nog niet mee in deze hitte! Pfff wat is het hier warm!! Het koelt 's nachts ook nauwelijks af.

Vanmorgen heb ik me eerst even gedouched! Want die hebben ze in dit gastgezin gelukkig gewoon. Met stromend warm water. Daarna heb ik mijn koffer een beetje uitgepakt en om 8.00 uur kwam Godwin om mij een stuk van DAR te laten zien.
Eerst naar het ziekehuishuis geweest, waar ik waarschijnlijk morgen ga beginnen. Groot ziekenhuis. Maar ook erg veel mensen die hulp nodig hebben. Godwin vertelde dat hier veel ongelukken gebeuren. ( vind ik niet gek met dit verkeer...) Ze zijn blij dat ik al verpleegjundige ben, want dan kunnen ze waarschijnlijk ook dingen aan mij overlaten. Studenten mogen hier eigenlijk alleen bloeddruk, temperatuur en pols meten en mensen observeren.
Nadat we het ziekenhuis hebben bekeken heeft Godwin eerst maar eens 2 liter water voor ons gekocht. Hij heeft me heel veel laten zien en heeft erg veel verteld. Volgens mij be n ik deheikh de helft al weer kwijt. We zijn overal met de Dala-dala naar toe geweest. Dit is een klein gammel busje waar zoveel mogelijk mensen in worden gepropt. Op een gegeven moment zat ik naast een vrouw en die had gewoon een kip op schoot! Dar zie je normaal in films, maar hier is het gewoon heel normaal!

1. Tatiana Eric en kids:
    29 november 2012
    Wij wensen je vanuit een koud ulft veel plezier en toi too
  2. Cindy en Michel:
    Hé Eline

Leuk om jouw reisverslag te lezen. Ben benieuwd wat je daar allemaal tegenkomt in het ziekenhuis. We wachten je volgende verslag af!!
    Veel succes je eerste werkdag

Groetjes Michel en Cindy
  3. Ans roes:
    29 november 2012
    Mooi uitgebreid verslag! Ik kan me al een beetje een beeld vormen. Ik hoop dat je het goed naar je zin zult hebben en die warmte, daar zul je vast wel aan wennen. Hartelijke groeten van Jos en Ans Roes
  4. Helen:
    29 november 2012
    Hey, leuk om te lezen, succes! Ik weet uit ervaring, t komt goed,eten, slapen en dan je eigen ritme vinden. Succes en n knuffel
  5. Margret:
    30 november 2012
    Eline wat een indrukken allemaal, en dan ben je er nog maar net, leuk om te lezen, kijk al uit naar je volgende verslag.
    Succes daar ginder, groetjes.
  6. Maria Schweckhorst:
    5 december 2012
    hoi Eline, leuk om je verslag te lezen, heel veel succes en vind het erg leuk om je zo te volgen.
  7. Anitakuiper:
    11 december 2012
    Hai Eline heel veel succes daar nu kan ik je volgen ik hoorde dit van je moeder Groeten Anita Kuiper.